Dit bericht is 2638 keer gelezen
SCHOONHOVEN – Tot ieders verrassing stonden ze er ineens, zo’n drie weken geleden. De reclameborden met ‘Welkom in Gouda’, geplaatst in de hele Krimpenerwaard.
De reacties in Schoonhoven waren niet mals. Via Facebook en per mail hoorde citymarketeer Stefan van Beeten veel kritische geluiden over de borden. Schoonhoven Partners en BIZ Centrum Schoonhoven besloten tot een ‘David tegen Goliath-reactie’. Komende weken worden Gouwenaren met bijna identieke borden welkom geheten in Zilverstad Schoonhoven.
De verkeerde boodschap in de verkeerde periode, dat vindt Stefan van Beeten, citymarketeer onder Schoonhoven Partners, de buitenreclame vooral. “En met mij vele bewoners, winkeliers en horeca. Ondernemers hebben het de afgelopen maanden juist zwaar gehad, dan kan je niet adverteren met ‘shoppen in Gouda’. Je wilt nu geen mensen naar een andere stad trekken.”
Juist omdat Gouda en Schoonhoven, als onderdeel van de Krimpenerwaard, samenwerken op verschillende vlakken – onder andere in gezamenlijk campagnes #watkaninhetgroenehart en in het project Cheese Valley – was deze actie een verrassing, stelt Van Beeten.
“Natuurlijk willen we gewoon sportief reageren. We hebben geen borden weggehaald. En bovendien: er zijn vooralsnog geen regels rondom buitenreclame op dit vlak, dus feitelijk heeft niemand iets fout gedaan. Maar misschien is dit wel aanleiding om met omliggende plaatsen en gemeentes door te praten over promotie op abri’s. Zeker in de zomerperiode – het toeristenseizoen! – wil je lokale ondernemers eerst de kans geven om te adverteren.”
De borden Welkom in Schoonhoven zijn op 40 plekken in Gouda geplaatst en staan daar gedurende één week.
Dit bericht is 2638 keer gelezen
Recente reacties