Archieven

Dit bericht is 1141 keer gelezen

SCHOONHOVEN – Stefan van Beeten is deze week gestart als citymarketeer binnen het uitvoeringsteam van Schoonhoven Partners.

Van Beeten is geen vreemde in Schoonhoven: vanuit galerie Meesters van de Zilverstad boven de Veerpoort staat hij veel toeristen en inwoners te woord. “Eigenlijk doe ik on-going-marktonderzoek: daarom ben ik ook zo enthousiast over deze nieuwe functie.”

In de liefde voor het goud- en zilverambacht werd Stefan van Beeten aangestoken door zijn partner, goudsmid Marjon Kappers. In 2018 diende het koppel het winnende plan in voor de nieuwe bestemming van de Veerpoort. “Met galerie Meesters van de Zilverstad wilden we het werk van bij Vakschool Schoonhoven opgeleide goudsmeden terughalen naar de stad.”

Inmiddels mag Van Beeten zich een aantal jaar galeriehouder noemen en verkoopt hij twaalf tot veertien wisselende collecties sieraden. De Veerpoort is sindsdien vijf dagen per week geopend voor publiek: een fraai uithangbord voor de stad.

Andere ogen
Als citymarketeer vanuit Schoonhoven Partners zal Van Beeten zich inzetten voor het aantrekkelijk maken van de creatieve Zilverstad aan de Lek en ín de Krimpenerwaard voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent. Stefan raakte de afgelopen jaren betrokken bij ontwikkelingen in de Zilverstad. Hij is bestuurslid van BIZ (Bedrijven Investering Zone) Centrum Schoonhoven en voorzitter van de Nacht van het Zilver. “95 procent van de tijd ben ik vanuit de galerie bezig om toeristen te informeren over de stad. Daardoor ben ik Schoonhoven met andere ogen gaan bekijken. Ik gun het toeristen om te genieten van de stad en ga me inzetten om dat ook buiten de stad en regio bekend te maken!”

Coronavirus
Stefan raadt overigens ook alle inwoners aan: kijk eens vanuit de ogen van een toerist naar de stad. “Misschien dat het coronavirus mensen ook even stilzet, is er meer tijd om lokaal inkopen te doen. Die lokale ondernemers werken hard om de stad leuk te houden. Laten we daar ook echt trots op zijn, zeker nu zij het ook moeilijker hebben. Wat mij betreft: koop minder online en geniet van onze prachtige binnenstad!”

Schoonhoven Partners zet komende maanden onder andere in op ’traveltrade’ en het samenstellen van arrangementen voor de riviercruises en andere touroperators. In de activiteiten is ook veel aandacht voor (nieuwe) inwoners. De in de taskforce opgestelde Agenda voor de Zilverstad 2018-2022 is voor alle activiteiten het strategisch koersdocument.

Daarnaast spelen evenementen een grote rol, onder andere in het dertiende Nazomerfestival Schoonhoven dat eind augustus van start gaat en waarin zo’n vijftig evenementen in de Zilverstad en de regio zijn gebundeld.

Dit bericht is 1141 keer gelezen

Deel dit:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meest gelezen
  • No results available
Meld je aan voor onze nieuwsbrief