Dit bericht is 762 keer gelezen
SCHOONHOVEN – Om de stad en activiteiten te promoten is enige jaren geleden de ‘Schoonhoven app’ ontwikkelt. Echter zijn de verwachtingen niet waargemaakt. Door gebrek aan draagvlak en samenwerking gaat met de jaarwisseling definitief de stekker eruit.
“Een aantal mensen heeft zich hard gemaakt om deze app te ontwikkelen”, vertelt een duidelijk teleurgestelde Lia Steeman van de Oude Apotheek. Samen met een aantal andere mensen is ze vanaf het begin betrokken om de app in de lucht te brengen. “De kosten zijn gedragen door winkeliers en een aantal sponsors. De Historische vereniging heeft een ongelooflijke bijdrage geleverd voor onder andere de ‘meestertekenroute’. Het vullen en bijhouden van de app is gedaan door Patrick Nas. Hij is ook de ontwerper van de prachtige iconen.”
Ondanks alle goede bedoelingen is de app geen succes geworden. Volgens Steeman is de promotie daarvan niet goed opgepakt. Ook ontbrak het aan visie bij verschillende partijen die belangen hadden. Dit alles heeft tot gevolg dat er geen draagvlak blijkt, ondanks dat ruim tweeduizend mensen de app gedownload hebben. Om verder geen kosten te verspillen is het besluit genomen om de app per 1 januari te beëindigen. “Heel jammer”, geeft Lia aan. “Het is een project zonder goede samenwerking tussen de belanghebbende partijen. En dan komt het niet goed.”
Dit bericht is 762 keer gelezen
Jammer voor de promotie van Schoonhoven.
De app was bij mij niet bekend en nu dus weer weg. Jammer. Best handig lijkt mij.